Podstawowym aktem prawnym regulującym sposoby przyjmowania i załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257).
Przyjmowanie i załatwianie spraw podlega również zasadom obiegu dokumentów określonym w Instrukcji kancelaryjnej Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Wolsztynie.
Sekretariat zakładu ewidencjonuje sprawy nadsyłane do zakładu. Sekretariat przedstawia sprawy do wglądu i dekretacji Dyrektorowi zakładu, który przekazuje je do załatwienia pracownikom merytorycznym. Następnie, po zaakceptowaniu sposobu załatwienia sprawy przez Dyrektora, pismo z odpowiedzią przekazywane jest ponownie do sekretariatu, która wysyła je pod wskazany adres korespondencyjny lub e-mailowy.
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej rozpoznaje także za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz udziela informacji telefonicznie.
W celu uzyskania informacji o stanie spraw indywidualnych uprzejmie prosimy o kontakt z poszczególnymi Działami Zakładu.